fredag 15 maj 2009

Dags för fredagsmys

Efter mitt fredagsvin på jobbet i dag blev jag sugen på glass och hörde av mig till lite folk för att ses i gamla stan o köpa en strut. Jag mötte först upp Joanna och Dennis o vi gick till Dennis barndomsglasställe och köpte riktigt goda glassar. Jag tog en liten strut med en kula med choklad och en med jordgubb. De andra tog en nybakad våffelbägare med kulor i, smart grej tyckte vi! Vi satte oss sedan vid vattnet med alla andra solgalna Stockholmare och hann smaska i oss allt innan resten av folket kom. Annie kom med Ida som är här på besök, som även fick en komplimang för sin söta mobil av en alkiskvinna och skitade ner sina nya jeans på bryggan. Sedan kom även John förbi tills vi påminde han om att han ju skulle ha gäster hos sig om en halvtimme...då blev det fart till bolaget och en skjortaffär.


Förresten, på vägen till Gamla stan gick jag förbi Max och hörde en välbekant röst som ropade mitt namn. Folket runt omkring mig stirrade surt på mig och jag förstod inte vad som hänt fören jag såg Karins ena sko stå bland en hög pommes som hon hade spillt ut och skyllde sedan på mig! Det var det värsta! Inte var det någon som trodde på att en sko hade tappat denna stripspåse, så jag fick spela med och be alla om ursäkt..

Annie berättade att hon också träffat en sko, men det var högerskon som hade hittat trevligt sällskap. Hon var i full färd med att hångla upp en vante mitt på gatan i centrala Stockholm. Galna skor.. Tror de har fått fnatt efter att vi berättade om att Karin åkt till Falun. Eller så vill de passa på att leva livet innan vi tar tillbaka dom till henne.

För kvällen hade vi planerat att inte göra något speciellt. Alla var trötta och ville bara se en film o slappa i soffan. Men efter middagen fick Ida fnatt och ville ut till en park i solen. Ända sättet att få med Annie var att dra till John och Olle. Enda sättet att få med mig hade varit att locka med skjuts och massa choklad.. eller nåt, men orka..nej, jag blir hemma o tar de lugnt. Imorgon är det Falun som gäller för mig där de sista i mitt flyttpaket ska ner till Linköping!

Inga kommentarer: