söndag 24 maj 2009

Festivalfest

Igår, lördag, så var jag på en födelsedagsfest med festivaltema. Det var Charlies kompis Klas som anordnade kalaset tillsammans med två till. Man fick festivalband samt en karta vid insläppet så att man skulle kunna orientera sig på området. Det var en mycket underhållande fest med mycket dans och festligheter. Dock så var det två väldigt efterhängsna killar som hela tiden försökte våldshångla och tafsa på mig och Linda, förstår de inte piken när man hela tiden puttar bort dem och hoppar upp i någon annans famn så fort de kommer i närheten? Tydligen inte, för dom fortsatte heeeela kvällen. Julian blev riktigt lack och vara nära att slå ner dem mot slutet. Tydligen hade Charlie slagit till en av killarna tidigare under kvällen när han hade kommit lite för nära hans personliga utrymme, rätt åt honom!

När festen började avta runt klockan två på natten så drog vi oss mot Fridhemsplan för nattmat och efterfest. När vi satt och väntade på tunnebanan började vi genast göra narr av de två efterhängsna killarna, det vi inte upptäckte var att killarna stod en bit bort på perrongen. Lite pinsamt, men det är inte mer än rätt att de fick höra vad vi sa om dem.
Under hela tunnelbanefärden så höll Charlie låda om en huvudkliare som kallas för orgasmatron, han vattnade ur ämnet totalt men det återstår fortfarande frågor. Varför heter den orgasmatron, får man en orgasm på huvudet när man använder den? Det är oklart.

Efter nattmat från wurren och en stunds efterfestande så däckade vi fyra trötta själar i samma säng. Charlie hade det bra som fick en hel soffa för sig själv. Strax efter klockan sex vaknade jag och hade tröttnat på att trängas i sängen så då fick jag med mig Kalle på en promenad ner till 7eleven där vi köpte frukost för att sedan sätta oss i Kronobergparken och förtära denna måltid. Det var fantastiskt skönt att vandra runt i ett Stockholm som var nästintill folktomt. Man borde gå upp klockan sex och ta en promenad varje söndagsmorgon! Frukosten var kalasgod och höjdpunkten var slush-icen som svalkade våra torra strupar.


Festivalkartan.


Jag och Kalle i Kronobergsparken med våra slush-ice.


Frukost i det gröna.


Jag blev en huvudfoting.

4 kommentarer:

Sebastian J sa...

Min mamma har en orgasmatron. Fick en i julklapp. Och jag tror jag vet varför den heter så. Det är helt bissart när man ryser i hela kroppen när man blir kliad utan att man är beredd på det, det absolut äckligaste jag varit med om.

Annie sa...

Men är det som att få en orgasm då? Och är det skönt?

Sebastian J sa...

Det är inte alls skönt, inte första gången iaf, de är äckligt känns som om hundra spindlar kryper i ens hårbotten sen när man gjort några gånger är det skönt. Skulle nog gå att jämföra med en orgasm på huvudet

Annie sa...

Jaha vad häftigt. Men vad ska det vara bra för? Så du gjorde det fler gånger även fast det var obehagligt?